Levering
Vi bruger Post Nord til alle forsendelser med eller uden omdeling, du vælger selv.
Forventet levering 1-2 dage fra bestillingen er modtaget, typisk vil ordren blive afsendt samme dag.
Med omdeling = pakke leveres til din adresse - uden omdeling = du skal selv hente på posthus , døgnpost eller andet udleverings sted, du får en sms og/eller mail fra Post Nord hvornår din pakke kan hentes
Ved køb over 500 kr er levering gratis men uden omdeling - vi sender til nærmeste pakkeshop, ved køb under 500 kr koster porto 44 kr , prisen er uden omdeling, vil du have din pakke leveres til din adresse koster dette 55 kr.
Retur
Masala.dk efterlever Dansk og EU lovgivning og du har 14 dages returret på alle produkter efter at have modtaget varen - din betaling sætter vi ind på din konto så snart vi har modtaget varen retur.
Kommer vare retur uden aftale udover vores 14 dages returret forbeholder vi os retten til ikke at tage vare retur samt kreditterer.
Ønsker du at returnerer en vare skal du oprette din retur i vor returportal ved at klikke her RETUR , returporto koster 30 kr og købes når du registrerer din retur , du skal bruge dit ordrenummer , du finder det på din faktura , og din mailadresse, det er vigtigt at vedlægge retur seddel så vi hurtigt kan behandle ordren og returnerer din betaling.
Du kan returnere og indlevere din pakke via en QR-kode hvor pakkelabelen først bliver printet, når QR-koden bliver scannet på indleveringsstedet - QR koden får du i vores returportal.
Tøj skal returneres med alle mærker og hangtags intakt og i original indpakning, modtages varer retur med odour fra tobak, parfume mm vil de ikke blive krediteret.
Vælger du at returnerer vare uden at gøre brug af vor returportal skal pakke sendes direkte til AP-Production/Masala, Tranegårdsvej 29, 2900 Hellerup.
Læs mere om general ret ved nethandel
Her kan du læse om forbrugerens generelle rettigheder ved nethandel. Hvis varen eller tjenesteydelsen har en ”medfødt” fejl eller ikke lever op til aftalen, siger man, at varen eller tjenesteydelsen har en mangel. Hvis varen eller tjenesteydelsen har en mangel, vil kunden have nogle rettigheder over for sælger. Reglerne for kundens ret til at reklamere er lidt forskellige, alt efter om der er tale om en vare eller en tjenesteydelse.
Varer
Varer er fysiske ting så som tv-apparater, pc’ere, tøj, møbler, og lignende. En forbruger har 2 års reklamationsret ved køb af varer. Forbrugeren skal dog reklamere inden rimelig tid efter, at forbrugeren har opdaget manglen. En reklamation, der fremkommer inden 2 måneder efter, at forbrugeren har opdaget manglen, er altid rettidig. Reklamationsretten gælder for mangler ved varen – dvs. fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet, eller fejl, hvis årsag har været til stede på leveringstidspunktet. Fx fabrikations- og materialefejl. Hvis du eller et tidligere salgsled (fx producenten eller importøren) har givet urigtige eller vildledende oplysninger om varen, anses varen også for mangelfuld, medmindre du kan bevise, at oplysningerne er rettet inden aftalens indgåelse. Har du undladt at give forbrugeren oplysninger om varen, som kunden har en interesse i at kende for at kunne bedømme varen, kan varen anses for mangelfuld. Det forudsætter dog, at det er nogle oplysninger, som du kender eller burde kende. Det er også en mangel, hvis varen er ringere end forbrugeren efter omstændighederne havde grund til at forvente, eller hvis der fx ikke medfølger en brugsanvisning, forudsat den er nødvendig for at bruge eller montere varen.
Køberens rettigheder ved mangler
Forbrugeren har i første omgang krav på vederlagsfri afhjælpning (fx reparation) eller ombytning til en identisk fejlfri vare, medmindre du kan acceptere at tilbagebetale købesummen eller give et prisafslag. Forbrugeren vælger som udgangspunkt mellem afhjælpning og ombytning. Forbrugeren kan dog ikke forlange afhjælpning eller ombytning, hvis det er umuligt eller vil påføre dig uforholdsmæssige omkostninger. Afhjælpning og ombytning skal ske uden udgifter for forbrugeren. Det betyder fx, at du også skal betale transportomkostningerne. Afhjælpning eller ombytning skal ske ”inden rimelig tid”. Tager det for lang tid, eller hvis manglen ikke bliver afhjulpet i første omgang, kan forbrugeren have krav på at få købesummen tilbage (hæve). Han kan også kræve ombytning eller et afslag i købesummen, hvis han hellere vil det. Ved ophævelse af købet kan du ikke forlange, at varen bliver tilbageleveret i originalemballagen. Du skal endvidere tilbagebetale hele købesummen, selvom forbrugeren har brugt varen i en periode.
Betaling og sikkerhed
Vi bruger en professionel web løsning fra ePay: Betaling og priser I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via: - Visa Dankort - Kreditkort og Visa electron - Mobilepay Alle priser på masala-Chaii - på webadressen www.masala.dk - er i Danske kroner inkl. 25 % moms. Vi hæver ikke din betaling før dine vare er afsendt.
Sikker nethandel
Masala.dk bruger en professionel web løsning fra ePay/Worldline, ePay er et betalingssystemet der lever op til alle sikkerhedskrav, og er certificeret af NETS. Al kommunikation mellem ePay betalingssystem og kortindehaveren via en krypteret SSL-forbindelse. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se de data, der udveksles. Ogsår data der sendes mellem ePay Betaling og PBS's betalingsserver er kryptere EPay betalingssystem er beliggende i en højt sikret server med tyverialarm, brand-system (Energen), nødstrøm og aircondition. Betalingssystemet er elektronisk overvåget 24 timer i døgnet, 365 dage om året.
Privatlivspolitik
Brug af personoplysninger Vi gemmer udelukkende de data du selv oplyser , du kan se de oplysninger under ’’min konto’’, har du ikke oprettet en konto kan du ikke se dine oplysninger men kan ringe til Henrik på telefon 20771400 og få oplyst hvad vi gemmer.
Hvad gemmer vi
Personoplysninger: navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer.
Dine rettigheder
Du har altid ret til at:
• anmode om berigtigelse af dine personoplysninger,
• anmode om adgang til dine personoplysninger,
• gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger
Under visse omstændigheder, som er nærmere beskrevet i den gældende databeskyttelseslovgivning, er du også berettiget til at:
• gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger og opnå begrænsninger i behandlingen af dine personoplysninger,
• forlange, at vi sletter dine personoplysninger,
• modtage de personoplysninger om dig vi gemmer
Du kan benytte dig af dine rettigheder ved at logge ind på’’min konto’’
Vi videregiver under ingen omstændigheder dine oplysninger.
Spørgsmål til Henrik, telefon 20771400